Napadov.cz

Věci, které se nedoporučují dělat předtím, než se chystáte do postele!

Různé statistiky poukazují na to, že stále víc a víc lidí má problémy se spánkem. Víc jak polovina lidí má občasné problémy se spánkem a zhruba čtvrtina lidí trpí problémy se spánkem pravidelně. Příčiny problémů se spánkem nemusí být jen psychická nepohoda nebo zdravotní problémy. Některé večerní návyky mohou velmi negativně ovlivnit spánek a dokonce při pravidelném využívání mohou způsobovat nespavost.

Problémy se spánkem

Také ležíte v posteli, neustále se otáčíte ze strany na stranu a nedaří se vám usnout? Cítíte se unavení, to ano, chce se vám opravdu spát, ale spánek stále nikde. V tomto článku jsme shromáždily základní chyby, kterých se možná večer, před spaním dopouštíte i vy. Možná nevědomky, protože je to součást vašeho rituálu. I takové drobnosti jako cigaretka před spaním může mít neblahý vliv na váš spánek.

Tekutiny

Malé množství tekutin v těle je večer před spaním určitě dobré. Pokud pijete příliš mnoho vody, pak se budete v noci pravidelně budit a chodit na záchod. Spánek tak nebude až tak moc kvalitní a ráno se můžete budit s tmavými kruhy pod očima. Neznamená to však, že úderem večera přestanete pít, to vůbec ne. Stačí jen párkrát zkoušet a zjistit, kolik vody můžete vypít a kolik už ne. Obecně se považuje za normu půl sklenice vody.

Odpolední nebo večerní šlofíček

Napětí podobně jako cvičení může mít velmi pozitivní vliv na spánek, pokud jej správně naplánujete. Kvalitního spánku dosahujete přibližně mezi jednou a čtvrtou hodinou ráno. Nicméně pokud si odpoledne nebo k večeru zdřímnete, zničíte tak celou svou každodenní rutinu. Tělo bude zmatené a v noci pro vás bude těžké usnout. Spánek během dne může také narušovat noční spánek. Chcete-li si odpoledne lehnout, pak to dělejte pravidelně, přibližně ve stejnou hodinu a na stejně dlouhou dobu. Odpolední spánek by neměl přesáhnout hodinu a půl.

Cvičení

Cvičení má na spánek velmi dobrý vliv, umí uvolnit stres a napětí. Když si navíc dáte pořádně do těla, tak cítíte únavu, takže budete spát jako miminko. To všechno samozřejmě platí, pokud cvičení budete provozovat asi tři až čtyři hodiny před spánkem. Jestliže jste právě teď doběhli z tréninku, dáte si horkou sprchu a máte v plánu spát, pravděpodobně nepochodíte. Tělo je nabuzené a spánek jej v tuhle chvíli nijak zvlášť nezajímá.

Kouření

Nikotin obecně je pro tělo neprospěšný, zvyšuje mimo jiné srdeční tep a krevní tlak, stimuluje činnost mozku. A tohle všechno před spaním? Je víc, než jasné, že tohle všechno vašemu spánku nepomůže. Možná si říkáte, že tomu tak není, po cigaretce před spaním usnete, ale kvalita spánku nebude asi tak uspokojivá, jako tomu bude bez cigaretky. Vyzkoušejte si nezapálit dvě hodiny před spaním. Usnutí bude rychlejší a spánek celkově bude zdravější.

Kreativní činnosti

U čtení, zpívání nebo hraní na kytaru si velmi hezky odpočinete, to zná spousta lidí. Není to až tak úplně pravda, zejména tehdy, kdy potřebujete vyplnit čas, než usnete. Kreslení, psaní, hraní na hudební nástroj a podobně váš mozek činí aktivní. Pokud je budete provozovat příliš pozdě, pak vás to nabudí a problémy se spánkem se objeví.

Používání elektroniky

Před spaním se doporučuje vyhýbat elektronickým přístrojům jako například notebook, televize, telefon a podobně. Světlo z nich nemá příznivé účinky na váš spánek. Pozor na e-book, ten také není vhodný. Místo toho raději sáhněte po klasické papírové knize. Podobně je to také s prací, před spaním není dobré pracovat.

Pocity nervozity

Cítíte stres, nervozitu? Tyto rozbouřené emoce nejsou to správné a dobré pro spánek. A tep vám může zvýšit v podstatě cokoliv, hádka doma, problémy v práci, s partnerem a podobně. Namísto spaní přemýšlíte, co jste udělali špatně, co dobře, jestli není lepší to nějak vyřešit, nechat tak, vždyť ono se to vyřeší. Spát musíte jít v dobré kondici, ideálně s klidnou myslí.

Teplá sprcha nebo koupel

Tvrdí se, že horká lázeň je to pravé pro spánek. Lékaři však poukázali na to, že čím vyšší je rozdíl v teplotě, tím víc se chce spát. Pokud máte spoustu energie, pak si dejte studenou nebo teplou sprchu. Horká voda může způsobovat problémy se spánkem, stimuluje tok krve do horních vrstev pokožky.

Spánek s domácími mazlíčky

Pohodlně si lehnete a pozvete ke spánku do vaší postele také domácího mazlíčka, nejčastěji pejska nebo kočičku. A to je špatně, protože spánek domácích mazlíčků bývá kratší, častěji mění polohy a během noci vás můžou probudit. Navíc také podvědomě snižují kvalitu spánku, protože se pořádně neotočíte, co kdyby tam náhodou ležel pejsek?

Přidat komentář

Spolupracujeme