Rady a tipyZdraví

Při cukrovce se vyplatí dodržovat tyto zásady. Bude se vám žít lépe

Diagnóza cukrovka. To určitě nikdo neslyší rád. I když je každý typ cukrovky jiný a každý člověk také musí dodržovat jiná omezení a pravidla, přesto je to něco, co vám komplikuje život.

Cukrovka může mít pro váš každodenní režim nedozírné následky a vy se dost možná budete muset rozloučit s celou řadou aktivit, které jste doposud tak rádi dělali.

Není to ale všechno tak zlé, jak to může na první pohled vypadat. I s cukrovkou se dá žít plnohodnotný a kvalitní život. Vyžaduje to jen vaši větší disciplínu a ochotu dělat kompromisy. Tyto tipy vám mohou pomoci vyrovnat se s tímto onemocněním lépe a užívat si života na maximum.

Cholesterol

Když máte cukrovku, asi vás nejvíce trápí hladina krevního cukru. Kromě toho byste ale měli pečlivě sledovat i stav vašeho cholesterolu. Je totiž běžné, že cholesterol se při cukrovce vymkne z kontroly a může dělat potíže. Vysoká hladina cholesterolu je především riziková pro onemocnění srdce a celého kardiovaskulárního systému.

Abyste udrželi cholesterol na uzdě, je dobré často a pravidelně cvičit, vyhýbat se tučným a mastným jídlům a případně také brát léky, které vám předepíše lékař. Snažte se ve všem plně následovat jeho pokyny a informujte jej o vašich potížích.

Hmotnost

Pokud trpíte nadváhou nebo obezitou, je cukrovka ten nejlepší důvod, proč s tím konečně něco udělat. Snížíte riziko problémů se srdcem, a navíc se konečně budete cítit dobře ve ve vlastním těle. Když máte cukrovku, musíte si pečlivě hlídat, co jíte, a to je právě ideální příležitost pro to, abyste také dokázali zhubnout. Nižší hmotnost také povede k vyváženější produkci inzulinu, což může dokonce významně zlepšit stav vašeho onemocnění.

Kouření

Je prokázáno, že pacienti, kteří kouří, mají až několikanásobně vyšší riziko infarktu, mozkové příhody a potíží s ledvinami. Típnutí poslední cigarety také samozřejmě prospěje vašemu srdci a plícím. Je konečně na čase zbavit se tohoto velmi nezdravého zvyku, který vám akorát zkracuje život.

Stres

Vliv stresu rozhodně není radno podceňovat. Je větší, než si myslíte. Hladina krevního cukru se totiž zvyšuje i v důsledku stresu, a vy pak můžete mít snadno dojem, že léky ani pečlivé hlídání stravy nezabírá. Pokud jste konstantně ve stresu, pak vám ani ty nejlepší léky a úprava životosprávy nepomohou. Je důležité naučit se relaxační techniky, které vám pomáhají znovu nalézt rovnováhu, a dopřát organismu zklidnění a úlevu. Pomoci může typicky jóga, pilates, meditace, masáže apod.

Sport

Cukrovkáři se nemusí omezovat ve cvičení. Naopak sport je skvělou léčbou i prevencí problémů. Pravidelný zdravý pohyb snižuje cholesterol, reguluje riziko srdečních chorob, pomáhá udržovat zdravou hmotnost a zlepšuje náladu. Když jste nemocní, jistě vám občas udělá dobře trochu se odreagovat a nechat si tělo zaplavit trochou endorfinu nebo adrenalinu. Běh, cyklistika, tanec nebo i svižná chůze – to vše vám pomůže.

Lékař

Ať už je vaše důvěra v lékaře a medicínu obecně jakákoliv, nikdy byste neměli podceňovat pravidelné prohlídky u vašeho lékaře. Pokud vám lékař nenařídí častější návštěvy, je vhodné zajít za ním dvakrát až čtyřikrát do roka. Měl by mít přehled o vývoji vaší nemoci, měli byste ho informovat o všech potížích i všech alternativních metodách, které zkoušíte. Lékař se vám vždy snaží pomoci a jeho doporučení byste měli respektovat.

Pozitivní přístup

Cukrovka neznamená konec života. S touto nemocí žije velmi mnoho lidí a většina z nich má kvalitní život. Nikdo nechce být nemocný, ale je lepší brát to s klidem a snažit se žít naplno jak jen to je možné. Pozitivní přístup umí dělat zázraky, tak je zkuste využít.

Štítky

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button