Rady a tipyZdraví

Cvičení vás bude bavit jen se správnou motivací. Nejhorší jsou nereálné cíle

Dnes je trendy žít zdravě a aktivně a mnoho lidí neustále mluví o tom, jak chodí cvičit a kolik toho uběhnou. Možná si ani nemusí tolik vymýšlet, ale kdyby odpověděli zcela upřímně – skutečně je to baví?

Je přirozené, že se nám často cvičit nechce. V dnešní době sice nepodáváme velké fyzické výkony, ale ty psychické jsou mnohokrát ještě náročnější. Když tedy přijde čas na cvičení, není divu, že prostě už nemáme chuť a nejradši bychom si zasedli k televizi s mísou chipsů.

A světe div se, nemáte to tak jen vy, ale téměř každý. Cvičit se ale dá i s radostí a chutí. Jen je potřeba zapracovat na správné motivaci, a hlavně si najít takové aktivity, které vás baví a dávají vám smysl. Když běháte i přesto, že běh nesnášíte, není to určitě nic dobrého. Zkuste raději kolo, brusle, kardio trénink v posilovně – jistě najdete něco, co vás zaujme.

Jak se tedy správně namotivovat, abyste na cvičení měli náladu i po dlouhém dni v práci nebo třeba na dovolené?

Malé, realistické cíle

Malé krůčky jsou nejjistější cestou k výsledku. A to platí nejen při cvičení. I v jiných oblastech života se vyplatí postupovat pomalu, rozvážně a s rozmyslem. To samé se dá uplatnit i při cvičení. Nedávejte si vysoké cíle, kterých nemáte šanci dosáhnout. Namísto slibu, že uběhnete pět kilometrů, si stanovte kratší trasu a každý den ji byť i jen o pár metrů prodlužujte. Své předsevzetí zvládnete splnit, což vás bude motivovat cvičit i příště.

Zvlášť pokud chcete hubnout, může být obtížné zůstat trpěliví a postupovat pomalu, ale jedině tak se vyhnete nechvalně známému jo-jo efektu.

S přáteli to jde líp

Není náhoda, že řada lidí, kteří cvičí skutečně pravidelně, chodí raději do fitka. Tam se totiž mají šanci potkat s lidmi, kteří mají stejné zájmy a cíle, často se také mohou účastnit skupinových lekcí nebo se s někým domluvit na společný běh či jízdu na kole. Skupina lidí, kteří cvičí, vás bude motivovat. Vždy tam totiž bude někdo horší i lepší, než jste vy, a to je ideální výchozí pozice pro to, abyste se zlepšovali, ale zároveň neupadli do deprese. Ideální je, když můžete cvičit s někým blízkým nebo známým, ale ani otevřené cvičební lekce nemusí být špatný nápad – a třeba se ještě seznámíte se zajímavými lidmi.

Zábava musí být

Cvičení vás musí bavit! To je alfa i omega úspěšného pohybu. Zábava je důležitou součástí našeho života a často si ji kvůli různých okolnostem nemůžeme dopřávat v požadovaném množství – v práci musíme být výkonní a zodpovědní, doma zase řešit jiné potíže a na zasmání od srdce už nějak nezbývá čas. Při cvičení byste se měli bavit – smát se, užívat si pohyb, cítit se prostě skvěle. A to i když nejste zrovna přeborník – je přeci osvobozující se pořádně zasmát vlastní nešikovnosti či neobratnosti.

Zdravé nohy

Většinu pohybu absolvujeme na nohách. Ať už běháme, jezdíme na kole nebo bruslíme, naše nohy jsou tou nejnamáhanější částí těla. Je tedy nutné mít to v patrnosti a pečovat o jejich zdraví a dobrou kondici. Důležité je především nepodceňovat žádnou bolest či zranění a raději se v případě potíží obrátit na lékaře a jakoukoliv potíž přeléčit. Bolavé klouby dokáží člověka pěkně potrápit, takže je lepší jim rovnou předcházet. Investujte také do kvalitní obuvi, která vám zaručí, že váš pohyb bude skutečně zdravý a nebudete žádnou část těla přetěžovat.

Hýbat se je radost! A každý by to měl poznat. Pokud jste ještě doposud nenašli svůj „zamilovaný sport“, rozhlédněte se okolo a jistě objevíte něco, kde uplatníte své schopnosti. A sport se možná stane vaším druhým já. A hlavně – začít se dá kdykoliv, na vašemu věku vůbec nesejde.

Štítky

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button