Rady a tipyZdraví

Problémy s puchýři? Přinášíme způsoby, jak se jich zbavit!

Puchýře jsou často běžnou součástí vašeho života. Mnohdy nevěnujete dostatečnou pozornost prvotním příznakům vzniku puchýřů. Následně se objeví nevzhledný puchýř, který nemusíte registrovat, ale který umí pěkně potrápit. Trápí také vás problémy s puchýři? Chcete se jich co možná nejrychleji zbavit? Pak přinášíme způsoby, jak na to!

Zabraňte burzititidě

První známky puchýřů není dobré podceňovat, můžete díky tomu zabránit burzititidě, což je zánětlivý proces, který se pojí s ostrými bolestmi. A ty nejsou vůbec příjemné. Snažte se proto začít řešit ty počáteční příznaky. Tento článek vám přinese pár užitečných rad, které mohou pomoci předcházet vzniků puchýřů na nohou. Můžete se tak s jejich pomocí vyhnout až chirurgickému zákroku. Vyzkoušejte je i vy!

Zvolte tu správnou obuv

Riziko deformity hallux valgus  (vbočený palec) je vyšší u těch, kteří jsou k tomuto onemocnění geneticky náchylní. A ještě větší riziko hrozí, pokud nosíte špatné boty nebo máte nadváhu. Vbočený palec není už jen onemocněním, které postihuje ženy. Jde o bolestivý problém, který často hyzdí celkový vzhled a ženy jej často dost řeší. Existuje několik metod, jak jej pohodlně a jednoduše vyřešit.

Můžete však eliminovat vznik puchýřů. Ze všeho nejdřív by ženy měly přestat nosit boty s vysokým podpatkem a boty s úzkou špičkou. Následně je dobré také přestat konzumovat potraviny, které zvyšují riziko zánětu kloubů. Jde především o mastné a kořenité potraviny, o sladkosti, pečivo nebo například luštěniny.

Dopřejte si masáž

Masáž může pomoci uvolnit a následně posílit svaly na nohou podobně jako pomáhá udržovat správný tvar. Nemusíte nikam složitě chodit a vydávat opravdu nemalé finanční částky. Masáž si můžete dopřát v pohodlí svého domova. Jak na to?

  • Vezměte speciální masážní míč nebo tenisák
  • Následně přejíždějte míčkem po celém chodidle tam a zase zpátky
  • Můžete masírovat nohy palci a to směrem nahoru a dolů, použijte jemný stisk
  • Dále můžete roztáhnout prsty na nohou a vložit do mezer prsty na rukou. Rukou pohybujte nahoru a zase dolů. Pozor na moc prudké pohyby!
  • Snažte se chodit co nejvíc naboso. Doma, na zahradě nebo ideálně na dovolené, po písku nebo oblázcích. Jde to skvělou masáž

Cvičení, které prokrví nohy

Jednoduchá a efektivní cvičení můžete provádět v pohodlí domova. Stačí si denně vyhradit zhruba deset minut a cvičit. Je to jednoduché, nic vás to nestojí a vaše nohy vám za to poděkují. Co třeba provádět?

  • Na podlahu položte nohu, opřete se, pokud potřebujete a odlepujte špičku od podlahy
  • Na prsty dejte pevné gumové pásky (gumička na vlasy či pevná silikonová gumička) a roztahujte prsty od sebe a zase k sobě
  • Nohy pomalu a opatrně otáčejte v obou směrech

Jemná motorika nohou

Po podlaze rozházejte drobné předměty jako například kuličky, kusy látky, ručník, kamínky nebo tužky. Prsty na noze se poté pokoušejte jednotlivé předměty zvedat. Chce to chvíli soustředění, ale časem najdete ten správný grif. Procvičujete si jemnou motoriku a svaly.

Lázeň na nohy

Pravidelné lázně nohou vám mohou pomoci překonat únavu a bolesti nohou. Dopřejte nohám odpočinek, celý den jim dáváte dostatečně „zabrat“, proto je nutno se o ně starat. Navíc lázeň na nohy pomáhá snížit pocení a odstraňuje škodlivé bakterie. Využívat můžete bylinky jako heřmánek nebo levandule, což působí protizánětlivě.

Zdroj

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Štítky

Podobné články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button