CestováníRady a tipy

Když spánek nepřichází… vyzkoušejte tyto triky

Je normální, když čas od času nemůžete zabrat. Občas je na vině přílišné teplo v místnosti, což se zejména v létě může snadno stát, někdy je to stres nebo strach, jindy zase špatně zvolené jídlo nebo nemoc. Pokud se to děje jen občas, není důvod k obavám. Nedostatek spánku se při první příležitosti vyrovná a vy se zase budete cítit dobře.

Problém samozřejmě je, pokud nemůžete usnout pravidelně a začíná vám to výrazně komplikovat život. Je totiž ve výsledku opravdu jedno, v kolik jdete do postele. Důležité je, kolik toho skutečně naspíte. Nespavost se snadno může stát chronických problémem, který vyřeší jen prášky na spaní. Pokud ale s nespavostí bojujete jen občas, je vhodnější zaměřit se na jiné metody, které nejsou tak agresivní a nemají tolik vedlejších účinků.

Když počítání oveček nepomáhá, vyzkoušejte tyto metody, které na mnoho lidí fungují. Snad vám přinesou kvalitnější a delší spánek.

Pohodlné pyžamo

Zvláště ženy řeší hodně i to, co si obléknou do postele. A určitě je to dobře, proč taky ne. Jenže někdy ty módní kousky nejsou úplně nejpohodlnější. Mohou být z neprodyšného materiálu, mohou svědit nebo škrtit, prostě nic příjemného. Pokud se necítíte v pyžamu komfortně, může to být důvod, proč ne a ne usnout. Zkuste jej tedy alespoň pro jednou vyměnit za něco pohodlného, volného a bavlněného. Váš partner vám to jistě odpustí.

Den pozadu

Mnoha lidem prý pomáhá rekapitulovat si den pozpátku. To znamená začít tím, co se dělo, než jste ulehli do postele, a pokračovat až do dnešního rána. Zkuste si vybavit i ty nejmenší detaily, vůně, barvy atd. Je to jako film, který vás postupně ukolébá ke spánku. Samozřejmě to není ideální metoda tehdy, když jste během dnes prožili něco mimořádně stresujícího či náročného. Vzpomínka na to by vás akorát ještě více probudila a možná i rozčílila. Takové myšlenky naopak zažeňte na hony daleko.

Levandule

Levandule je známá a ceněná pro své mimořádné uklidňující vlastnosti. Pokud jste ještě neobjevili její kouzlo, měli byste to učinit co nejdřív, skutečně to zabírá. Můžete si pořídit polštářek naplněný sušenou levandulí a usínat s hlavou položenou na něm. Nebo si kupte esenciální levandulový olej, který si nakapejte na spánky nebo na zápěstí. Příjemná vůně vás rychle dovede do světa snů a odpočinku.

Představivost

Vaše představivost je mocná čarodějka. Díky ní nejste omezeni jen na své reálné zážitky, ale můžete snadno odplout do světa představ, zázraků a kouzel. Při neschopnosti usnout se doporučuje představit si místo, kde se cítíte mimořádně komfortně. Může se jednat o liduprázdnou pláž, louku s rozkvetlými stromy, les, kde šumí vítr. Cokoli, co máte rádi. A nyní si představte, že na tomto místě chcete spát. Vnímejte okolní zvuky a vůně a pomalu se vydejte do říše snů.

Mnohým lidem také pomáhá představovat si, že jedou v nějakém dopravním prostředku a spí tam. Třeba lůžkový vlak nebo zadní sedačka auta. Představa konstantního pohybu vás postupně ukolébá ke spánku.

Kniha

U knihy existují dva scénáře. Buď si vyberete mimořádně napínavou knihu a do rána oči nezamhouříte, nebo už po pár stránkách odevzdaně odplujete na obláčku hlubokého spánku. Vyhněte se tedy detektivkám a hororovým příběhům, které vás nutí stále číst dál a dál. Zvolte třeba sbírku básní nebo filozoficky zaměřenou knihu, kterou si už dlouho chcete přečíst, ale nenašli jste si čas. Ke čtení zvolte jemné tlumené světlo, aby vás příliš nedráždilo a umožnilo vám snadněji usnout.

Vyzkoušejte sami, která metoda bude fungovat na vás. Uvidíte, že jedna z nich zabere i na vás. Při dlouhodobějších problémech ale nezapomeňte konzultovat lékaře.

Štítky

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button