Tiskové zprávy

Jak vytvořit směs benzínu a oleje do sekačky?

Benzínové motory dělíme na dvoudobé a čtyřdobé. Při použití dvoudobého motoru musíme benzín naředit olejem. Víte, jak na to?

Jak poznat sekačku s dvoudobým a jak sekačku se čtyřdobým motorem?

Co se zahradní techniky týče, dvoudobé motory najdeme v křovinořezu, v motorové pile a v bazaru sekaček. Skutečně, zatímco u menších motorů hrají „dvoutakty“ prim, u sekaček na trávu se spíše stávají minulostí. Postupně je nahrazují motory čtyřdobé. Jak ale poznat, jestli má sekačka dvoudobý nebo čtyřdobý motor?

Velmi jednoduše, často je to na ní přímo napsané. A pokud ne, jasným indikátorem je přítomnost nádržky na olej. Pokud ji sekačka má, je její motor čtyřdobý a olej není třeba ředit. Do čtyřdobého motoru se směs nemíchá, protože se olej lije právě do zmíněné nádržky. Jinak je tomu ale u motorů dvoudobých. Benzín, který do nich plánujeme lít, je třeba nejdříve důsledně promíchat se speciálním olejem.

Jak poznat olej pro dvoudobý motor?

Benzín do dvoutaktu nemůžeme ředit olejem, který je určený pro čtyřdobý motor. Je třeba dbát na správný výběr. Při něm se budeme řídit opět podle etikety. Na oleji určeném do dvoudobého motoru bude napsáno 2T nebo M2T.

Jak zvolit správný poměr?

Při určování poměru, dle kterého budeme olej s benzínem mísit, se pro nápovědu opět obrátíme k sekačce, křovinořezu či pile. Vše, co budeme potřebovat vědět, najdeme vždy v návodu, pro každodenní ředění ale stačí prohledat víčko nádrže, na kterém se informace o poměru nejčastěji ukrývá.

Poměr se udává ve tvaru „díl oleje : díl benzínu“. V praxi tedy vypadá jako 1 : 33, 1 : 25 apod. I kdyby byly hodnoty náhodou prohozené, menší číslo vždy představuje díl oleje. To znamená, že například v poměru 1 : 50 připadne na 50 ml benzínu 1 ml oleje, a pokud budeme násobit, zjistíme, že jeden litr benzínu se bude v tomto poměru ředit 20 mililitry oleje.

Ředíme pouze ve specializovaných kanystrech

Velké oblibě pro skladování benzínu se u motoristů těší PET lahve. Mají nesporné výhody: nic nestojí a jsou průhledné, takže máte o množství kapaliny přehled. Cenou za ně jsou ale mnohem podstatnější rizika, jež souvisí se vznikem statické elektřiny následované jiskrou, která může zapálit obsah lahve. Skladovat nebo ředit benzín v PET lahvi proto může být velmi nebezpečné.

Benzín tedy vždy míchejte v kanystrech určených ke skladování pohonných hmot, jež jsou vyrobeny buď z kovu, nebo ze speciálního plastu. Postupujte tak, že do kanystru nejdříve vylijete předem určené množství oleje, který pak doplníte o odpovídající díl benzínu. Při jeho nalévání se směs obvykle dostatečně promíchá, pro jistotu ale můžete s kanystrem mírně zalomcovat.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button