Rady a tipyZdraví

7 známek dehydratace, které byste neměli přehlížet

Není na tomto světě mnoho pocitů, které by se vyrovnaly sklenici osvěžující ledově chladné vody tekoucí přímo do vašeho vyprahlého hrdla. Věříme také, že většina z nás uzná i to, že po dlouhém dni je někdy prostá sklenice vody mnohem více uspokojující než šálek kávy anebo limonáda. Proč je tedy v dnešní době tolik lidí dehydratovaných a co hůř, ani si nevšímají příznaků nedostatku tekutin? Možná je na vině naše „lenost“ pít, možná jsme jenom málo informovaní. Tak či tak pro vás máme výčet důležitých znaků dehydratace, které byste rozhodně neměli ignorovat!

  1. Sucho v ústech je známka dehydratace, která vám musí být hned zjevná. V čem tedy děláme chybu? V případě suchých úst byste měli sáhnout po sklenici čisté vody, ne po sladkých nápojích – to je bohužel častým jevem.
  2. Kůže je největším orgánem našeho těla, proč ho tedy většina lidí ničí nedostatkem tekutin? Pokud máte suchou kůži anebo akné, mohla by být na vině právě začínající dehydratace. Ale hlavu vzhůru, dá se s tím něco dělat!
  3. Alkohol je také jednou z příčin dehydratace, přesněji řečeno stav poté – kocovina. Pokud jste požili alkohol ve větším množství, musíte neprodleně doplnit zásoby vody, to je jeden z důvodů, proč je kocovina tak bolestivá – tělo si říká o své tekutiny.
  4. Máte pocit suchých a pálivých očí? Dejte si hned sklenici vody… nebo rovnou dvě! Dehydratované oči vám totiž kromě nepříjemných pocitů mohou zadělat na mnoho dalších problémů se zrakem.
  5. Pití vody pomáhá vašemu tělu vyplavovat toxiny, tento proces je ale pomalejší, nemáte-li v těle dostatek tekutin. Proto jste vždy tak dlouho nemocní!
  6. Dostatek tekutin by si měli zajistit hlavně sportovci a kulturisté, jinak se pak nesmí divit úbytku nebo nenabývání svalové hmoty. Voda navíc zabraňuje zánětu svalů a křečovým bolestem – to by mohlo být další motivací pro sportovce, proč pít hodně vody.
  7. Naše chrupavky a spinální disky jsou tvořeny až z 80% z vody – to je nutné pro správný pohyb kloubů. Klouby s nedostatkem vody se ale mohou rychleji opotřebovat a také nepříjemně bolet. Při bolesti kloubů sáhněte tedy nejprve po sklenici vody.

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Štítky

Podobné články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button