Napadov.cz

Jak klidně spát celou noc

Žijeme v hektické a uspěchané době plné stresu. Denní únavu zaháníme litry kávy nebo energetickými nápoji. Večer v posteli přemýšlíme, co vše je potřeba zařídit další den ohledně práce, rodiny, přemýšlíme nad složitými vztahy, které si složité někdy děláme zbytečně sami a spánek nepřichází. Převalujete se v posteli, sledujete čas, občas vstanete pro sklenici vody nebo k návštěvě toalety. Když usnete, neustále se budíte a nakonec vstanete hodinu před zvoněním budíku a celodenní únavu opět zaháníte kávou nebo „energeťáky“. Také to znáte? Z vašeho života je začarovaný kruh bez energie. Zkuste naše tipy ke zlepšení vašeho spánku.

Žijeme v hektické a uspěchané době plné stresu. Denní únavu zaháníme litry kávy nebo energetickými nápoji. Večer v posteli přemýšlíme, co vše je potřeba zařídit další den ohledně práce, rodiny, přemýšlíme nad složitými vztahy, které si složité někdy děláme zbytečně sami a spánek nepřichází. Převalujete se v posteli, sledujete čas, občas vstanete pro sklenici vody nebo k návštěvě toalety. Když usnete, neustále se budíte a nakonec vstanete hodinu před zvoněním budíku a celodenní únavu opět zaháníte kávou nebo „energeťáky“. Také to znáte? Z vašeho života je začarovaný kruh bez energie. Zkuste naše tipy ke zlepšení vašeho spánku.

Pořiďte si kvalitní matraci a polštář

Špatná matrace i polštář vás nutí ležet v nepřirozené poloze. Nemáte tak šanci se dobře uvelebit a upadnout do hlubokého spánku. Během hlubokého spánku (NREM spánek) dochází k regeneraci buněk. Pokud vaše tělo neupadne do hlubokého spánku, budete i další den stejně unaveni. Stejně nevhodné jsou gauče nebo nafukovací matrace.

Nejezte před spaním

Během regenerace buněk při spánku, ostatní funkce těla také odpočívají a jsou v klidovém režimu. Pokud se večer nacpete řízkem nebo gulášem, bude vaše tělo zpracovávat těžké jídlo, takže si ani vy neodpočinete. Pravidelnou těžkou stravou před spaním si způsobíte nejen nespavost, ale také přibývající váhu a problémy se zažíváním.

Přizpůsobte si ložnici

Nepoužívejte postel ke čtení, koukání na televizi nebo do telefonu. Tělo tak bude podvědomě vědět, že teď se jde spát. Teplota v ložnici by neměla být vyšší než 20 °C. Snažte se chodit spát ve stejnou dobu. Pravidelnost pomáhá lépe v usínání. Pořiďte si rolety, závěsy a žaluzie a spěte v úplné tmě.

Nevykonávejte fyzickou aktivitu

Minimálně tři hodiny před spaním necvičte a neběhejte. Po cvičení chvíli trvá než se uklidní. Endorfiny, vzniklé cvičením, dodají vašemu tělu energii i na několik hodin.

Vyzkoušejte bylinky

Mezi nejznámější tlumící bylinky patří meduňka lékařská. Pomáhá tělu relaxovat, proti stresu a k lepšímu spánku. Navíc, čaj z meduňky, skvěle chutná. Třezalka, mučenka nebo kozlík jsou také dobrými pomocníky v boji s nespavostí.

Přidat komentář

Spolupracujeme