CestováníDům a zahradaRady a tipy

Chrápete? Vyřešte svůj problém bez návštěvy lékaře

Chrápání je nejen trapné a nepříjemné, ale jedná se i o zdravotní problém, který je ideální řešit s lékařem nebo jiným odborníkem. Dříve než se k němu ale vypravíte, můžete zkusit zbavit se chrápání s pomocí několika triků. Zda budou nebo nebudou fungovat nedokážeme říct, každý je trochu jiný a hlavně každý chrápe z jiného důvodu. Někomu stačí změnit drobně polohu a je po chrápání, u jiného se skutečně jedná o fyziologický problém, který je nutné řešit.

Ať už je to u vás tak či tak, nic nedáte za to, že tyto triky vyzkoušíte. Dopomohou celkově k lepšímu spánku a budete se po noci cítit méně unavení. A pokud to nezabere, vždy máte možnost poradit se o svých potížích s lékařem a nalézt příčinu i řešení. Budete spokojeni nejen vy, ale především i lidé, kteří s vámi spí v jedné místnosti.

Zvyšte vlhkost

Chrápání je někdy způsobena nedostatečnou vlhkostí vzduchu v místnosti. Suchý vzduch dráždí sliznice a poté dochází ke chrápání. Zkuste před spaním intenzivně větrat a případně si můžete pořídit i speciální přístroj na zvlhčování vzduchu. Je obecně zdravější pohybovat se spíše v prostředí s vyšší vlhkostí, takže prospějete i svému dýchacímu systému jako celku.

Pořádně se napijte

Před spaním byste si měli dopřát alespoň půl litru vody. Tělo celou noc pracuje a během spánku se z vás značné množství vody odpaří, takže může snadněji než jindy dojít k dehydrataci, které se mimo jiné může projevit i chrápáním. Tekutiny si ale dopřejte nejpozději půl hodiny před spaním. Zabráníte tomu, aby tělo zadržovalo vodu a také nebudete muset v noci běhat na toaletu. S pitím to ale nepřehánějte. Více než litr vody před spaním může snadno způsobit otoky.

Na boku a s polštářem

Řeč je o pozici, ve které spíte. Spaní na boku s hlavou podloženou polštářem je prý nejúčinnější pozicí, jak zabránit chrápání. Naopak pokud spíte na zádech, je velmi pravděpodobné, že budete alespoň občas chrápat. Spaní na zádech je sice zdravé pro vaši páteř, ale pro chrápající lidi to není zrovna vhodná poloha. Někteří lidé si také na záda připevňují tenisový míček, který jim zabrání se ve spánku na záda přetočit. Pokud to u vás také jinak nejde, můžete tento trik vyzkoušet i vy.

Zaveďte režim

Pravidelný spánkový režim je pro zamezení chrápání nezbytný. Pokud do postele chodíte až ve chvíli, kdy sotva držíte otevřená víčka, jsou vaše svaly již tak vyčerpané, že nebudou schopny ve spánku kontrolovat chrápání. Naopak, pokud budete chodit spát včas, je menší pravděpodobnost, že vaše svaly dovolí, aby se z vaše hrdla prodralo hlasité chrápání.

Pozor na alergie

Jste-li alergičtí na pyl, peří nebo prach, dbejte na to, aby se tyto alergeny nedostaly do vaší ložnice. Mohou totiž dráždit vaši sliznici a tím spíše pak budete chrápat. Je možné, že kvůli nim budete mít i rýmu, která je sama o sobě jistým spouštěčem chrápání. Zabraňte vniknutí alergenů dovnitř a zajistěte si skutečně klidný a plnohodnotný spánek.

Použijte esenciální oleje

Vůně esenciálních olejů vám může pomoci klidně spát. Nejideálnějšími pomocníky je eukalyptový olej, který zajišťuje dobře průchodné dýchací cesty. Klidný a hluboký spánek zase zaručí levandule. Naneste tyto olejíčky na kořen nosu, nebo je nastříkejte na polštář. Uvidíte, že budete spát klidně a bez hlasitého doprovodu chrápání.

Smrkejte

Plný nos je jistou zárukou, že vás v noci probudí partner, který si bude stěžovat na vaše hlasité projevy. Před ulehnutím se pořádně vysmrkejte a pokud máte ucpaný nos, použijte mořské kapky do nosu na uvolnění.

Štítky

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button