Spolupráce

Chcete oslovit nové uchazeče? Vsaďte na HR marketing

Vaši zaměstnanci chodí rádi do práce. Jako zaměstnavatele vás chválí a doporučují, kudy chodí. O kvalifikované uchazeče na nové pracovní pozice nemáte nouzi a fluktuace vašich stávajících pracovníků je minimální. Funguje to takhle u vás ve firmě? Ne? Pak byste měli zbystřit a přečíst si něco o HR marketingu. 

Definice HR marketingu 

Je to oblast marketingu, která se nezaměřuje na potenciální zákazníky, ale svou pozornost obrací směrem k potenciálním zaměstnancům. Tvoří ji soubor aktivit, díky kterým se firma propaguje a prezentuje jako atraktivní zaměstnavatel

Cílem HR marketingu je přilákat, udržet a motivovat kvalifikované zaměstnance a vytvořit konkurenční výhodu na trhu práce. 

HR marketing se dělí na interní a externí. Interní se zaměřuje na onboarding nových a udržení stávajících zaměstnanců. Jeho cílem je zajistit, aby byli všichni ve firmě spokojení. Externí marketing se soustředí na oslovení nových uchazečů skrz celkovou prezentaci firmy na trhu a budování image. 

Jak na úspěšný HR marketing 

Podívejte se, jaké všechny oblasti spadají pod HR marketing a jak ze sebe můžete udělat skvělého zaměstnavatele. 

Zaměřte se na employer branding  

Vybudujte si identitu dobrého zaměstnavatele. Jak na to? Zeptejte se svých zaměstnanců, proč u vás rádi pracují a zjistěte, v čem jste oproti ostatním jedineční. Identifikujte firemní hodnoty, kulturu a vizi. Na základě toho pak vytvořte strategii – jak a co budete komunikovat. 

Definujte si cílového zaměstnance 

Řekněte si, koho hledáte. Co vše by měl umět a jaké by měly být jeho zkušenosti. Zjistěte, kde se váš ideální uchazeč pohybuje. Je to absolvent nebo pracuje ve stejném odvětví? Na základě toho budete vědět, kde ho oslovit. 

S definicí cílového zaměstnance souvisí i volba správné komunikace. Zjistěte, jaké jsou hodnoty a záliby vaší cílové skupiny a svou komunikaci tomu uzpůsobte. Komunikujte stylem, který bude vaší cílové skupině blízký. 

Nezapomínejte na interní komunikaci 

Součástí práce HR specialisty, respektive celého HR oddělení, by měla být komunikace se stávajícími zaměstnanci. Abyste udrželi jejich angažovanost, a především měli přehled o tom, zda jsou ve firmě spokojení.  

Jak na správnou interní komunikaci? 

  • Informujte o firemních událostech pomocí e-mailů, newsletterů a dalších kanálů. 
  • Poskytujte zpětnou vazbu zaměstnancům a vytvořte prostor, pro sdílení zpětné vazby směrem k vám. 
  • Podporujte rozvoj zaměstnanců. Informujte je o nových příležitostech v rámci firmy.  

Využijte sociální sítě 

Stejně jako na sociálních sítích propagujete svůj produkt nebo službu, můžete propagovat i sebe, jako dobrého zaměstnavatele. Vytvořte zajímavý obsah, který lidem ukáže, proč je dobré pracovat právě u vás ve firmě. Zapojte potenciální uchazeče do komunikace. 

Poskytněte zaměstnanecké benefity 

Nedílnou součástí HR marketingu jsou benefity a odměny. Zamyslete se nad tím, co by vaši zaměstnanci skutečně ocenili, ne vždy je totiž finanční odměna tou nejlepší variantou. Zkuste být originální a vymyslete k standartním benefitům, jako jsou stravenky a pracovní počítač něco navíc. 

Chcete být zaměstnavatelem snů? A nechcete za nábor zaměstnanců a headhunting talentů zaplatit statisíce? Pak vsaďte na kvalitní HR marketing. Ať už hledáte spoustu nových tváří, nebo pár talentů v myTimi vám s tím pomůžeme.

Zdroj náhledové fotografie: freepik

Podobné články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button