Rady a tipyZdraví

7 realistických předsevzetí, které vám pomohou zlepšit své zdraví

Konec jednoho roku a přechod do roku dalšího dává každému příležitost stanovit si nějaké cíle nebo předsevzetí, že bude dělat věci jinak. Podle nedávného průzkumu se téměř všech pět nejčastějších novoročních předsevzetí týká zdraví – včetně zlepšení kondice a duševního zdraví. Pokud hledáte způsob, jak začít nový rok o něco lépe než ten předchozí, zkuste si dát jeden nebo více z těchto cílů.

1. Zdravější stravování

Změna způsobu stravování nemusí být změnou ze dne na den. Malé změny jsou často dobrým testem, jak se vy a vaše tělo dokážete přizpůsobit novému způsobu stravování.

Odborníci na výživu doporučují stravu zaměřenou na více zeleniny, celozrnných výrobků a zdravých bílkovin, protože dodává tělu ten správný druh energie. Někteří lidé zkoušejí rostlinnou stravu, která eliminuje živočišné produkty.

2. Více pohybu

Být fyzicky aktivní vypadá u každého jinak. Pro začátek je dobré vybrat si jednu aktivitu, která vám vyhovuje; nemusíte se hned přihlásit k maratonu (pokud po něm opravdu netoužíte!).

Několik nápadů, jak začít, může zahrnovat změnu pracovního stolu se židlí na stůl ve stoje, pořízení běžeckého pásu nebo stacionárního kola domů nebo používání schodů místo výtahu, když jste venku. Drobné kroky, někdy doslova, znamenají velkou změnu.

3. Udržování zdravé hmotnosti

Jedním z nejčastějších cílů, které si lidé kladou v souvislosti se svým zdravím, je zhubnout. Ať už je tento cíl spojen s konkrétním číslem, nebo ne, může být jeho udržení v průběhu roku výzvou. Mějte na paměti, že osvědčená kombinace zdravé stravy a pravidelného pohybu pomáhá většině lidí začít hubnout. Udržet si novou váhu a nový životní styl může být náročné, proto si dopřejte trochu shovívavosti, pokud změna neproběhne tak rychle, jak byste si přáli. Pokud jste se pokusili zařadit do svého života zdravější stravu a pravidelné cvičení a stále nevidíte výsledky, v něž doufáte, poraďte se s výživovým specialistou, který vám pomůže nastavit zdravé cíle.

4. Přestaňte kouřit

Přestat kouřit je často mezi deseti nejlepšími novoročními předsevzetími – a to z dobrého důvodu! Výzkumy ukazují, že v okamžiku, kdy přestanete kouřit, začne to vašemu tělu téměř okamžitě prospívat. Celkové zdraví srdce, zlepšení krevního tlaku, lepší funkce plic a snížení rizika rakoviny jsou jen některé z pozitivních vedlejších účinků toho, že přestanete kouřit.

K rozhodnutí přestat kouřit vás může vést celá řada důvodů, ale důležité je, že to děláte.

5. Omezení alkoholických nápojů

Umírněné pití (1 nápoj denně u žen, 2 nápoje u mužů) nebo vyřazení alkoholu je poměrně častým cílem pro začátek nového roku. Lidé vyhledávají nápoje bez alkoholu, počet vyhledávání nealkoholického piva se podle společnosti Google za poslední dva roky více než zdvojnásobil. Pokud pravidelně pijete velké množství alkoholu, mohou být jeho účinky spojeny se zvýšeným rizikem kardiovaskulárních onemocnění, zažívacích potíží a depresí.

Udělat si na několik dní nebo týdnů odstup je dobrým krokem k tomu, abyste zjistili, jak se vaše mysl a tělo cítí bez účinků alkoholu. Pokud si chcete o poruchách způsobených užíváním alkoholu promluvit s nějakým odborníkem, je to rozhodně skvělý první krok.

6. Lepší spánek

Spánek v délce 7-8 hodin každou noc doporučuje mnoho zdravotníků, ale se spánkem souvisí více než jen to, kolik ho máte. Je důležité brát v úvahu dobrou kvalitu spánku; kvalitnější spánek je spojen s lepším zdravím. Omezení příjmu kofeinu, vyhýbání se alkoholu do 3 hodin před spaním a snížení množství času stráveného u obrazovek před spaním jsou dobrými způsoby, jak přispět ke zlepšení spánku.

7. Zvládání stresu

Všichni jsme v každodenním životě vystaveni určitému množství stresu; jeho omezení je klíčem k tomu, aby naše mysl a tělo zůstaly zdravé. Fyzická aktivita (například výše uvedené metody) může uvolňovat endorfiny – chemické látky produkované nervovým systémem těla, které působí jako přirozený prostředek proti bolesti a stresu. Pokud pracujete z domova a práce je pro vás stresující, snažte se vytvořit strukturované oddělení mezi prací a domovem, abyste tento stres snížili.

Výrazný rozdíl může přinést i kombinace specifických technik snižování stresu v každodenním životě, jako je mindfulness, meditace nebo modlitba či jóga.

Zkuste k předsevzetím letos přistoupit tak, aby opravdu dávala smysl a mohla vám skutečně pomoci zlepšit své zdraví. I kdybyste nezvládli všechny, aspoň některá jiště dokážete do své rutiny zažadit. A vaše zdraví se vám odvděčí.

ZDROJ: https://www.apwuhp.com/7-healthy-new-years-resolutions/

ZDROJ obrázku: Autor/ka fotografie: Ella Olsson: https://www.pexels.com/cs-cz/foto/jidlo-talir-salat-zdravy-1640770/

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Štítky

Podobné články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button