Rady a tipy

Zamrzl zámek? Vytáhněte rozmrazovač, zapalovač, anebo fén

Znáte ten stav, kdy v zimě konečně mrzne. Děti se radují, my se kloužeme po chodníku, v horším případě se po něm válíme, a náš miláček zaparkovaný venku trpí. Mráz ho obalí, vleze i do zámků a naše potěšení z příchodu zimy je tentam, když zjistíme, že se do svého vozidla nedostaneme.

U automobilů na dálkové ovládání a čipové karty se to neděje tak často, a tam je to spojené s vybitou baterií a v tom případě pomohou jen odborníci, ale u starších typů aut a zámků, je to zcela běžné.

Nejlepší tipy, jak postupovat

Pokud se bavíme o starších vozech s klasickými zámky na klíč, tak pomoc je jednoduchá, jestliže jste prozíraví a pořídili jste si rozmrazovač zámků a neschovali si ho zrovna do kufru vozu. Stejně tak, jako třeba žhavící jehly na tužkovou baterii, které se dřív hojně využívaly a někteří řidiči je mají určitě dodnes.

Jestliže ani jedno po ruce nemáte, přichází na řadu obvyklé fígle.

Nejjednodušší metodou je nahřátí klíčku nad zapalovačem nebo sirkami, který následně strčíte do zámku. Tento postup opakujte několikrát po sobě, dokud neucítíte, že se klíč v zámku bez použití větší síly pohne. Na „sílu“ to nedělejte, mohli byste klíč zlomit nebo zničit kolíčky klíče.

Pomoci by mohlo i banální dýchání na zámek, ale je to poměrně fyzicky náročné a leckoho, než by se prodýchal k otevření vozu, by to mohlo odrovnat…

Kdo parkuje na dvorku u domu, není nic jednoduššího než vytáhnout prodlužovačku a fén, a zamrzlý zámek rozehřát.

A pak už jen slyšíme to slastné cvaknutí, kdy se auto odemkne, vezmeme za kliku… a nic. Dveře přimrzly. Můžeme použít hrubou sílu, ale počítejte s tím, že si strháte i gumové těsnění dveří. Co tedy s tím?

Nejprve zkuste všechny dveře, přeci jen vítr fouká z jedné strany, takže z té druhé by mohly dveře povolit, a pak již stačí jen nastartovat a počkat, až se celé auto ohřeje. Pokud vám nejdou otevřít ani jedny dveře, nezbude vám nic jiného, než dveře zvenčí promačkávat tak dlouho až povolí.

U starších vozidel (např. Škoda Favorit) lze použít metodu s tkaničkou, kterou zasunete do rámu v rohu a lehce s ní smýkáte tak, aby se dostala až k těsnění.

Pokud si nechcete hrát na Mata a Pata, tak v žádném případě vozidlo nepolévejte horkou vodou, nenahřívejte kliky apod. nesmysly.

Mnohem lepší je tomu všemu předcházet, takže zámky občas zakápněte a promažte olejem, gumové těsnění natírejte glycerinovým či silikonovým olejem, přípravky výhradně na tyto gumy se běžně prodávají.

Pozor na silikonové oleje, přijdou-li do kontaktu s karosérií, bude mít váš lakýrník co dělat.

A jedna rada na závěr, byť nesouvisí se zamrznutými zámky – nenechávejte zataženou ruční brzdu!

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Štítky

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button