Napadov.cz

Není cvičení jako cvičení. Vyberte si to nejlepší pro váš typ postavy

Jablko, hruška, přesýpací hodiny nebo pravítko. Takové jsou nejzákladnější typy postav, které se mezi ženami typicky vyskytují. Ať už máte jakoukoliv postavu, vsadíme se, že si myslíte, že všechny další jsou lepší. Dovolte, abychom vám vyvedli z omylu. Každá postava má své potíže a nic není tak ideální, jak by se mohlo zdát.

Pokud chcete skutečně zacílit na své problematické partie, je nejlepší nejprve pochopit, jaké vaše tělo je a co potřebuje. Na každé cvičení je vhodné pro všechny typy postav. Někdy naopak může ještě zvýraznit problematické partie, namísto aby jim pomohla. Než se tedy začnete dřít v posilovně, udělejte si jasno v tom, jakou máte postavu a zjistěte, jak nejlépe cvičit, aby to mělo smysl a výsledky.

Hruška

Hruška se může pyšnit drobným hrudníkem a hubenýma rukama. Od pasu dolů se však začíná rozšiřovat a pozadí i stehna většinou bývají trochu prostorově výraznější. Majitelky tohoto typu postavy si často stěžují na určitou nevyváženost své postavy – nahoře jsou příliš kostnaté a to ještě více kontrastuje s poněkud zaoblenějším spodkem.

Ženy „hrušky“ potřebují přidat na objemu v oblasti hrudníku a posílit ruce a naopak malinko shodit v oblasti boků. Ideální je tedy kombinace kardio cvičení s posilováním horní poloviny těla.

Jak cvičit:

  • Zkuste skákání přes švihadlo. To vám pomůže dostat se do tempa, posílit svalstvo na celém těle a shodit pár centimetrů tuku.
  • Zaměřte se na kliky. Posílíte horní polovinu těla včetně prsních svalů a zpevníte i střed těla a záda.
  • Můžete také vyrazit na dlouhé procházky v rychlejším tempu.
  • Nejlepší sporty:

Mezi skvělé sporty patří jogging, inline bruslení, fotbal, florbal nebo jakákoliv jiná kardio aktivita.

Jablko

Ženy, které se pyšní postavou ve tvaru jablka jsou kulatější v oblasti břicha a ramen a naopak mají hubené nohy. Nejčastěji řeší tuk v oblasti bříška a také větší poprsí nebo mohutnější ramena. Cílem je shodit nějaké to kilo, ale nabrat svaly na nohy, aby byla postava opticky vyváženější.

Jak cvičit:

  • Zaměřte se na spinning. Jedna lekce spálí spoustu kalorií a navíc velmi posílíte nohy.
  • Při posilování se zaměřte spíše na více opakování a menší zátěž.
  • Můžete zkusit i skákání přes švihadlo, svižnou chůzi nebo jízdu na rotopedu či běhání na běhacím pásu.

Nejlepší sporty:

zapiště se na lekce tenisu, squashe nebo badmintonu. Jděte do toho společně s partnerem nebo kamarádkou. Budete mít skvělý společný koníček, který vám pomůže dosáhnout vysněné postavy.

Pravítko

Ženy s postavou pravítka jsou přirozeně štíhlé, ale schází jim jakékoliv křivky. Jejich tělo působí dojmem jedné velké krabice a častokrát nemají ani pas, ani prsa ani boky. Takové ženy nepotřebují většinou hubnout, ale potřebují vytvarovat svaly, které jim dodají trochu ženské tvary.

Jak cvičit:

  • Posilujte. Můžete posilovat nohy, břicho, ruce, záda. Klidně si dejte i větší zátěž, ať se vám trochu vyrýsují svaly.
  • Nebojte se jízdy na kole nebo běhu.
  • Dobrý nápad je také plavání, které komplexně posílí celé tělo.

Nejlepší sporty:

Zahrajte si basketbal nebo volejbal, vyzkoušet můžete i inline bruslení nebo třeba lezení na stěně. Nemusíte tolik myslet na to, abyste spalovali, ale spíše abyste posílili celé tělo.

Přesýpací hodiny

Postava přesýpacích hodin je příjemně souměrná a může se pyšnit úzkým pasem. Majitelky této postavy však často trápí široké boky i ramena a někdy i větší poprsí nebo přílišné tukové zásoby v oblasti zadku a nohou.

Jak cvičit:

  • Zkuste si pořídit rotoped a každý den si na něm dát alespoň 30 minut jízdy. Krásně vám zformuje dolní polovinu těla a pomůže spálit přebytečné kalorie.
  • Běžte si zaběhat. Zkuste spíše pomalý vytrvalostní běh nebo také jízdu na inline bruslích.

Nejlepší sporty:

Zajděte si alespoň jednou týdně do bazénu. Skvělou možností jsou i zimní sporty jako bruslení nebo lyžování, které vám pomůže zpevnit nohy. Vyhněte se cvičení, které příliš zapojuje ruce a horní polovinu těla. Mohlo by vám opticky přidat na rozměrech.

Jana Horká

Jana Horká

Zajímám se o sport, cestování a zdravý životní styl. Baví mě zjišťovat novinky ze světa alternativních metod ve zdravotnictví, kosmetickém průmyslu i domácnosti a ráda se o tyto tipy dělím i s dalšími čtenáři.

Psaní článků a předkladům se věnuji přibližně 7 let a stále hledám nové cesty, jak se v této profesi zdokonalovat. Ve volném čase objevuji nová místa po světe, trávím čas v přírodě a s přáteli a snažím se udržovat v dobré kondici. Občas si sice neodpustím sladký zákusek, ale baví mě experimentovat v kuchyni a hledat způsoby, jak nahrazovat rafinované cukry a nezdravé tuky za kvalitní přírodní suroviny.


Přidat komentář

Spolupracujeme