Dům a zahradaRady a tipy

Mýty o jídle, které nejsou pravdivé, a vy jste jim věřili!

Vaření je součástí každodenního života všech lidí. Ať už vaříte jen o víkendu, pro svou rodinu, nebo vyvařujete každý den, k plotně se čas od času postavit musíte. O vaření existuje spousta mýtů, co používat a co naopak nepoužívat. Jenže jak se v tom má člověk vyznat? Jak zjistit, co je pravdivé a co naopak pravdivé není. My přinášíme pár tipů.

Studie o jídle

Existuje jich spousta, často se dozvídáme, co všechno při vaření nesmíme, co naopak musíme, můžeme a podobně. Informace mohou získávat lidé od přátel a tím pádem se přenášejí takzvaně z doslechu. Lidé si domyslí to či ono a mýtus je na světě. Vyzkoušeli jsme pár mýtů ověřit a zjistit, kde je pravda. Možná některému z nich věříte. Jaké to jsou?

Používání dřevěných prkýnek

Není to tak dávno, co se objevila informace, že dřevěná prkýnka by v kuchyni vůbec neměla být, neměli by je lidé používat. Mnoho vědců a lidí, kteří toto zkoumali, totiž tvrdili, že se na desce objevují drobounké škrábance, ve kterých se usazují bakterie. Studie na Kalifornské univerzitě tento mýtus vyvracejí. Bez ohledu na to, z jakého materiálu je prkýnko vyrobeno, je důležité se starat o jeho čistotu a pravidelně jej desinfikovat. To je úplně celé tajemství.

Rychleji uvařené jídlo = slaná voda

Spousta kuchařů doporučuje různé rady a tipy, jak bude jídlo vždycky perfektní a skvěle uvařené. No ne všechny jsou tak účinné, mnohdy jde o mýtus, který jen lidé nějakým způsobem upravili. Opravdu populární se stalo vaření ve slané vodě, protože to se jídlo uvaří mnohem rychleji. Slaná voda se odpařuje rychleji. Tedy tak znělo alespoň vysvětlení oněch „odborníků“, kteří tento mýtus přinášeli. Chemie však ukazuje opak, bez ohledu na to, zda do vody sůl přidáte nebo ne, nebude se rychleji odpařovat. Sůl totiž na to nemá vůbec žádný vliv.

Nízkotučné potraviny jsou lepší než klasické

Tuky v jídle jsou fuj a spousta lidí, kteří chtějí hubnout, se jich bojí jak čert kříže. Z každého kilogramu navíc lidé obviňují tuky v jídle, proto sahají zásadně jen po potravinách, které jsou označeny slůvkem light nebo nízkotučné. Tam, kde je nulový obsah tuku, to je ideální. Nízkotučné potraviny jsou však pouze marketingovým tahem. Tyto výrobky vidíte v obchodech, od tvarohu až po kefír. Takové produkty obsahují několik dobrých tuků, ale bohužel také mnoho špatných. Snížený obsah tuku může nadělat paseku někde jinde.

Nejlepší zdroj vápníku jsou mléčné výrobky

V dětství nás rodiče učili, že mléko je skvělým zdrojem vápníku, budeme mít po jeho pití silné a zdravé kosti. Ve skutečnosti však mléko neobsahuje ani poloviční množství vápníku, které je například v listové zelenině a to v kapustě nebo špenátu. A jen tak mimochodem pro silné kosti je mnohem víc užitečný hořčík a vitamín K. A ty v mléce nenajdete, v listové zelenině ano. Dále se hořčík a vitamín K nachází v ovesných vločkách, bramborách nebo oříšcích. Chcete-li své kosti posílit, neznamená to, že mléko musíte vynechat. Do jídelníčku přidejte právě listovou zeleninu a další potraviny.

Pitný režim při hubnutí

Chcete-li hubnout rychle a efektivně, musíte pít denně minimálně osm sklenic vody. Pro někoho je toto množství bez problému splnitelné, pro někoho jsou to sklenice, které vypije během dvou dnů. Každý člověk i každé tělo má jiné potřeby, proto se spíš zaměřujte na pocity a pocity žízně, než na celoplošné nařízení. Vypijte sklenici vody půlhodiny předtím, než se půjdete najíst nebo sklenici vody během cvičení. Tělo bude pravidelně žádat vodu, když jí bude potřebovat.

Pozor na vejce, zvyšují hladinu cholesterolu

Zvyšuje se hladina špatného cholesterolu v krvi, žloutky nejsou bohaté na proteiny. Vysoká hladina cholesterolu vyvolává onemocnění srdce a cév. Také jste toto v souvislosti s vajíčky slyšeli? Studie prokázaly, že na hladinu špatného cholesterolu v krvi mají vliv nasycené tuky a trans-tuky. Ve vejcích takových látek upřímně moc není. V jednou vajíčku najdete asi 1,5 gramů tuku a trans-tuku. Do krve se tak dostává jen zlomek cholesterolu, který nemůže mít vliv na váš zdravotní stav a vůbec kardiovaskulární problémy.

Hliníkový materiál je negativní pro lidské zdraví

Některé studie poukazují na to, že lidé s Alzheimerovou chorobou měli v mozku vysoký obsah hliníku. A bylo z toho ve společnosti velké halo. Hliníkové nádobí se stalo ze dne na den nežádoucí, lidé jej hromadně ze své kuchyně vyhazovali a odmítali se na něj byť jen podívat. Po spoustě různých studií, které byly na sobě nezávislé, se tyto odhady nepotvrdily. Hliník, který se do lidského těla dostane, se vyloučí s pomocí moči. A nemůže tak za vznik Alzheimerovy choroby.

Kůže u masa udrží šťávu

V devatenáctém století německý chemik zjistil, že smažené maso s kůží se ukázalo šťavnatější než vařené ve vodě. A podle toho se zjistilo, že maso s kůží jej udržuje šťavnatější. Když se však autor knihy Stravování a vaření rozhodl udělat stejný pokus později, přišel k velmi zajímavému výsledku. Vzal dva kusy masa, jedno s kůží, druhé bez ní. Upekl je a výsledek všechny překvapil. Maso bez kůže bylo šťavnatější a křehčí, než maso s kůží!

Po šesté hodině večerní se nejí

Jeden z všeobecně velmi rozšířených mýtů. A navíc v dnešním světě je toto celé naprosto neudržitelné. Mnoho lidí je dlouho vzhůru a tím pádem jdou spát pozdě a hladoví. Podle posledních průzkumů mohou lidé jíst klidně i v šest večer. Je dobré jíst 3 až 4 hodiny předtím, než půjdete spát. Žaludek jednoduše zpracuje stravu a nebude to pro něj problém.

Štítky

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button