Krása a módaRady a tipy

Jistá cesta ke kráse? Zvyšte produkci kolagenu

Jak asi správně tušíte, tak jednoduché to není. Žádné kouzlo neexistuje a o krásu musíme dennodenně pečovat. Přesto ji lze ale podpořit způsobem, který sice není zázračný ani kouzelný, ale rozhodně funguje. Zkuste zvýšit produkci kolagenu ve svém těle!

Kolagen je typem bílkoviny, která udržuje kůži mladou a pevnou. Proto je také součástí řady krémů proti stárnutí pleti. Bohužel ale kolagen obsažený v krémech je vždy umělý, a tedy ne tolik účinný. Má-li opravdu působit, je nutné, aby si jej tělo vyrobilo samo. Jak to zařídit?

Existuje řada způsobů, jak produkci kolagenu přirozeně podpořit. Není to nic složitého, tak s chutí do toho a vyrazte na cestu ke krásnější a mladistvější pleti!

Alespoň 7 hodin spánku

Spánek je pro produkci kolagenu zcela klíčový. Dopřejete-li tělu dostatek odpočinku, bude hned způsobilejší k tomu, aby produkovalo více této bílkoviny. Kolagen se totiž vyrábí jen tehdy, když je tělo v tzv. vypnutém režimu a regeneruje se. A toho lze dosáhnout jen když opravdu poctivě odpočíváte.

Zaneprázdněný životní styl nám často neumožňuje dosáhnout ani 5 hodin spánku, natož 7. Musíme si ale uvědomit, že je to jen naše rozhodnutí a nikdo nám nemůže diktovat, jak máme náš čas využívat. Pokud tedy namísto spánku pracujete nebo se bavíte s přáteli, je to jen vaše volba. Chcete-li ale dosáhnout mladého vzhledu, pak musíte své priority přeskládat.

Vydatný spánek se navíc velmi projeví i v jiných oblastech vašeho života. Budete se cítit lépe a budete také podávat lepší výkony ve všech oblastech.

Vitamín C

Nezbytným společníkem, který podporuje produkci kolagenu, je vitamín C. Patří mezi nejsilnější antioxidanty, takže tělo zároveň zbavuje škodlivin a toxických látek.

Mezi největší zdroje vitamínu C patří citrusy, tropické ovoce, rajčata, sladké brambory, zelí, brokolice, květák, špenát, paprika a další. Dopřejte si tyto potraviny každý den a ke krásné pleti máte dobře nakročeno.

Krátkodobě můžete nedostatek vitamínu C podpořit i potravinovými doplňky, ale základem by měla být pestrá a zdravá strava.

Slunce

Pokud jde o pleť, není slunce její nejlepší přítel. A to platí zejména ohledně kolagenových zásob. Sluneční paprsky totiž z pleti tento důležitý stavební prvek vysávají a kůži zanechávají suchou a vrásčitou. Chraňte se tedy před vlivy slunečního záření vhodnými krémy a zkuste omezit svůj pobyt na přímém slunci.

Nenechte se mýlit, řešením není zcela se slunci vyhýbat, ale preferujte pobyt venku v ranních nebo večerních hodinách, kdy je slunce slabší.

Cvičit a cvičit

Cvičení a pravidelný pohyb je odpovědný za celou řadu důležitých procesů v těle. Naši předci se hýbali hodně a tak evoluce způsobila, že řada procesů je vázána na fyzickou aktivitu. Není tedy divu, že sedavé zaměstnání nám bere nejen krásu, ale i zdraví a výkonnost.

Pravidelný pohyb je zárukou správné produkce kolagenu i dobrého stavu pleti. Při pohybu se zvyšuje proudění krve v pokožce, která se díky tomu pročišťuje a prokrvuje, což přispívá k její kráse a svěžesti. A k tomu trocha kolagenu navíc a můžete se těšit na krásnou pleť bez vrásek, která ani trochu neodráží váš skutečný věk.

Stačí svižná procházka po cestě z práce, půl hodinka běhu nebo lekce jógy. Cokoliv vás baví a pomáhá vám to uvolnit se a načerpat sílu.

Štítky

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button