Rady a tipy

Co je to SEO a jak jej zlepšit?

SEO neboli také search engine optimization zahrnuje optimalizaci webových stránek pro vyhledávače. SEO skrývá několik metod, díky kterým dokážete své webové stránky posunout ve výsledcích vyhledávání na přední pozice. Jinými slovy jde také o organickou návštěvnost webových stránek. Organickou návštěvnost se myslí ta, za kterou jakožto majitel webových stránek nemusíte platit. Jak zlepšit své SEO a dostat se tak na vrchol svého oboru ve výsledcích vyhledávání?

Jak zlepšit SEO?

Tvořte kvalitní obsah

Ne nadarmo se říká, že obsah je král. Ve světě webových stránek je toto přísloví opodstatněné. Obsah je jednou z hlavních předností SEO. Člověk se na vaše webové stránky musí nějak proklikat. Jinými slovy se o nich musí dozvědět. K tomu je obsah tou nejlepší možnou zbraní. Pokud tvoříte eshop s nábytkem, pak zaměřte svůj obsah na různé rady, tipy a triky, jak vybrat kvalitní nábytek.

Svým zákazníkům musíte předávat cenné informace. Kvalita v tomto případě rozhodně vyhrává nad kvantitou. Je lepší mít na webových stránkách 10 kvalitních článků, než 100 nekvalitních, které nikdo číst nebude. Čas na webu je pro vyhledávače totiž obrovským lákadlem. Čím déle stráví na webových stránkách jednotliví zákazníci, tím lépe pro vás.

Rychlost načítaní webových stránek

Dalším důležitým parametrem pro SEO je rychlost načítání webových stránek. Vaše webové stránky prochází roboti, kteří studují každou jednotlivou stránku nacházející se na vašem webu. Pokud zjistí, že se vaše webové stránky načítají dlouhou dobu, s největší pravděpodobností je nedokážou ani projít. V konečném důsledku to bude mít negativní vliv na finální výsledky ve vyhledávačích.

Sitemap

Sitemap.xml je pro každou webovou stránku nezbytně důležitý soubor. Jde o jeden z klíčových prostředků, jak zlepšit své SEO. Roboti prohlížejí váš web opravdu důkladně. Jestliže chcete robotům usnadnit práci, podpořte své webové stránky tímto klíčovým prostředkem.

Práce s obrázky

Důležitou roli hrají i obrázky. Ty by měly projít kompresí neboli zmenšením, co se týče paměti. Je lepší mít na webových stránkách obrázky s velikostí například do 60 kB. Pokud budete na webové stránky obrázky s velikostí přesahující i několik MB, uškodíte tak sobě a uživatelům mobilních dat. Obrázky je dobré také před vložením na webové stránky pojmenovat pomocí klíčových slov. Vkládám-li obrázky ke článků ,,jak vybrat kvalitní nábytek“, názvy jednotlivých obrázků by měly obsahovat klíčová slova. Je dobré k obrázkům přiřadit také popisek.

Struktura URL

Struktura URL by měla být vždy výstižná, stručná a krátká. Je dobré strukturu URL podpořit také klíčovým slovem. Určitě je lepší mít strukturu URL tvořenou například ,,xxx.cz/jak-vybrat-kvalitni-nabytek“ než ,,xxx.cz/jgdhreehrekfdkf.

Nefunkční odkazy

Webové stránky nesmí obsahovat nefunkční odkazy. Nefunkční odkazy vás mohou potopit při zlepšování vašeho SEO. Je dobré se nefunkčních odkazů zbavit, čímž podpoříte SEO vašeho webu.

Zpětné odkazy musí být kvalitní a tematické

Posledním tipem jsou zpětné odkazy. Je dobré se zaměřit na jiné weby, které na vás budou odkazovat. Zajímá vás, proč jsou zpětné odkazy důležité? Zlepšujete tím celkově SEO webu. Pokud je navíc web, na kterém máte odkaz dostatečně kvalitní, pak se nejspíš dočkáte i nějaké té návštěvnosti navíc.

Opět zde platí jednoduché pravidlo, jež spočívá v tom, že kvalita je více než kvantita. Raději mějte na webu méně kvalitních zpětných odkazů, protože nekvalitní zpětné odkazy vám mohou naopak jen uškodit. Zároveň je dobré se zaměřit na zpětné odkazy z tematických portálů, eshopů nebo magazínů. Pokud prodáváte nábytek, pak vám zpětný odkaz z magazínu o cestování bude opravdu k ničemu.

Aspektů pro zlepšení SEO je mnohem více. Ty, které jsme uvedli výše patří k velice důležitým bodům, jak dostat web na přední pozice ve výsledcích vyhledávání.

Zdroj náhledového obrázku: Pixabay

Podobné články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button