Dům a zahradaRady a tipy

Ranní zlozvyky, které vám berou energii

Netušíte, proč vás hned po ránu přepadne únava, jako byste celou noc probděli? Na vině nebude asi nikdo jiný než vy sami. To, jak začneme ráno, nás totiž ovlivňuje po zbytek dne. A my buď můžeme náš den nastartovat tak, že nás přes den nic nezastaví, nebo si rovnou můžeme podříznout větev sami pod sebou. Vše závisí od našeho chování a od způsobu, jakým trávíte svůj volný čas.

Začněte den správně! Jak ale na to? A co jsou ty zlozvyky, které vás stojí vaší drahocennou energii? Zjistěte, jakým věcem se po ránu vyhnout, abyste po zbytek dne nepřipomínali spíše chodící mrtvoly než cokoliv jiného. Tyto zlozvyky zpomalují váš metabolismus, berou vám energii a elán a přitom o tom často ani netušíte.

Nepijete

Co je první věc, co máte po probuzení udělat? Jít na záchod? To klidně můžete, ale hned po tom musíte sáhnout po sklenici vody a celou ji vypít. Hydratace je po ránu vůbec tím nejdůležitějším, co můžete udělat pro to, abyste se cítili svěže a dobře.

Do vody můžete přidat i pár kapek citronu. Ten vám dodá vitamíny a povzbudí váš metabolismus k dobré práci, která mu vydrží po celý den. Pokud ráno nezvládáte snídat, pak alespoň na tu sklenici vody nezapomeňte. Je to nesmírně důležité, tělo je po noci vyprahlé a potřebuje se díky vodě znovu dostat do formy.

Vynecháváte sprchu

Sprchovat se ráno nebo večer, to je otázka, která trápí řadu lidí. Neexistuje na to jediná správná odpověď, ale faktem je, že sprcha po ránu vám určitě pomůže se probudit a nastartovat se. Navíc když na závěr přidáte trochu chladnější vodu, zaručeně vás to postaví na nohy.

Sprchovat se ráno nemusíte denně, ale když si ranní sprchu dopřejete alespoň ve dny, kdy máte skutečně napilno a potřebujete podávat dobré výkony, pak je to určitě dobrá volba.

Cvičíte až po práci

Víme, že dokopat se ráno ke cvičení může být pro mnohé z vás nadlidský úkol. Je ale vědecky prokázané, že lidé, kteří cvičí ráno jsou hubenější, mají lépe fungující metabolismus, jsou veselejší a lépe jim to klape v práci i ve vztazích. Jak je to možné?

Musíme si především uvědomit to, že díky cvičení dostává naše tělo velkou nálož pozitivních hormonů. Představte si, že vám někdo po ránu píchne do žíly injekci štěstí a radosti. Váš den bude zaručeně probíhat jinak, že? No a přesně to se děje, když ráno nahodíte tenisky a vyrazíte se proběhnout do parku nebo skočíte na půl hodiny do posilovny. Opravdu to funguje, výsledky uvidíte prakticky okamžitě.

Trávíte ráno u mobilu

Stalo se to už skoro dobrým zvykem každého z nás. Jakmile se probudíme, sáhneme po mobilu, abychom dohnali všechno, co jsme zmeškali během spánku. Zprávy, emaily, sociální sítě.

A je téměř zaručené, že vás tyto zprávy nepotěší. Pracovní emaily, které se musí dnes vyřídit, kamarádka, která na sociální síti sdílí své úžasně vypracované tělo, kolegyně, která je zase „nemocná“. No a to nemluvíme o všech katastrofám, která se za celou noc stihly ve světě odehrát. Do nového dne vstoupíte zaručeně v depresi a bez nálady. Namísto toho zkuste poslouchat hudbu nebo jen sledovat východ slunce a to jak se svět okolo vás pomalu probouzí.

Nevětráte

Po ránu je nesmírně důležitý přísun čerstvého kyslíku. Ten zařídí to, že se vaše tělo přepne do pohotovostního režimu a velice rychle se probudí. Hned po ránu tedy roztáhněte do široka závěsy a otevřete okna, aby dovnitř mohlo jak ranní světlo, tak i čerstvý vzduch. krátce se před oknem protáhněte a nadýchněte a hned bude líp.

Pokud to jen trochu jde, omezte po ránu i použití umělých světel. Ty vydávají záření, které vás uspává a může vám po ránu způsobit i pěkný bolehlav.

Štítky

Podobné články

omentářů

  1. Rád bych znal někoho, kdo pracuje ráno od 5:45 a v 4:55 mu jede autobus do zaměstnání, aby ráno tohle všechno dělal…

  2. Jako řidič z povolání vstávám dost brzy. Cca okolo 3-tí hodiny ranní, a je to bez problémů i bez těch (retardovaných) rad v tomto článku. Tyto vyjmenované věci beru naopak jako zlozvyky. Vyzkoušela si to na sobě, když o tom píše?

  3. Do nového dne vstoupíte zaručeně v DEPRESI a bez nálady. Milá Jano, víte vůbec, co je to za nemoc? Operujete s termíny, které tady vůbec nemají opodstatnění. Až si ji zažijete, tak pak mluvte.

  4. Tak pani autorko ,bezte do kolbenky kde delate 8 hod fyzicky narocnou praci. Zacinate v 6:00 vstavate v 5:00. Takze asi zacnu vstavat ve 3:00 at muzu jit behat pulmaraton . Evidentne jste nedelala nikdy v zivote rukama. Tu vodu rano beru ostatni jsou snuzka trendy plku .

  5. Hmm, pracuji denně od 5.30hodin, vstávám ve 4:00, podle tohoto nesmyslu tedy vstanu už ve 2:00 abych stihl posilovnu, ve které budu muset vypáčit dveře…..
    Ono je nejvíc zaměstnanců v továrnách, kde se běžně začíná pracovní doba mezi 5. a 6.hodinou,….tenhle článek je úplně mimo mísu a chápání normálních lidí…..

  6. Vstávám 3:30, pak 25min pěšky na vlakové nádraží , a pak 8hod ve skladu!!!
    Absolvovat ráno dle autorky, musím vstávat už ve 2hod ráno!
    Psal to někdo, kdo prosedí celou směnu v kancléř a chodí na 9hod.!👍😁🤔

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button