Rady a tipyZdraví

Jednoduchá a relaxační cvičení pro vaše oči

Nekonečné hodiny strávené u počítače nebo dlouhé čtení se po čase mohou na vašich očích negativně projevit. Suchost, svědění, bolestivé mrkání – to všechno je důsledkem špatné péče o váš zrak. Znějí vám tyto příznaky povědomě? Tak to byste s tím měli rychle něco dělat, jinak si totiž říkáte o vážnější problémy se zrakem. Proto jsme pro vás připravili tento článek o relaxačních cvičení pro vaše oči, které byste měli provádět minimálně jednou denně pro dostačující účinek. Jsou snadná, jednoduchá a zaberou vám dohromady méně, než patnáct minut!

Pohled do tmy

(Není to tak hrozivé, jak to zní) Pohodlně opřete vaše lokty o stůl, zavřete oči a zakryjte je svými dlaněmi. Pak už se pouze pár minut věnujte tomu, že budete „koukat do tmy“.

Ze strany na stranu

Posaďte se rovně jako svíčka a srovnejte si hlavu. Nejprve se jenom pohybem očí zaměřte na pravou stranu a to do míst, kam dohlédne, Následně toto opakujte na druhou stranu. Tento proces byste měli provést nejméně pětkrát a to po třech cyklech.

Nahoru a dolů

Stejně jako u předchozího cvičení se musíte posadit rovně a seřídit si vaši hlavu. Pak se podívejte co nejvíce vzhůru a hned nato dolů – nebojte se ani mračících vrásek, jde o to, provádět cvik opravdu pořádně.

Blízko a daleko

Zaměřte svůj pohled na prst anebo jiný předmět ve vzdálenosti 20 centimetrů od vašeho obličeje. Pozorně si prohlížejte a pak situujte svůj pohled do dálky nebo do místnosti. Tento cyklus opakujte nejméně pětkrát!

Masáž

Zavřete oči a pokuste se je pár minut držet pevně zavřené, pak svaly na chvíli uvolněte… a pokračujte znovu! Pro správný efekt proveďte cvik desetkrát!

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Štítky

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button