Rady a tipyZdraví

9 jídel, které vám zaručeně zlepší náladu

Je vědecky dokázáno, že když pravidelně přijímáte vyváženou a pestrou stravu, tak byste měli mít také vyváženou náladu. Většina lidí, by sice pro dobrou náladu spíše zabrousila po čokoládě, výživoví poradci ale vědí, že pro dobrou náladu jsou důležité hlavně vitamíny a vláknina a pokud čokoláda, tak spíše ta tmavá. Těchto devět jednoduchých jídel bylo vědci označeno jako ty, které se nejvíce podílejí na naší dobré náladě. Pokud je tedy budete pravidelně zařazovat do vašeho jídelníčku, měli byste na sobě pociťovat jejich zázračné nálady. Pestrý strava je prostě pro naši náladu důležitý faktor. A co všechno, že je do seznamu zařazeno? K vaší radosti tam nejdete třeba oblíbenou kávu anebo všemi milované těstoviny!

Čokoláda

Jenom o ní začnete přemýšlet, už se vám na ústa dere úsměv, ale bojíte se, že s čokoládou nezhubnete? Nemusí tomu tak být! Čokoláda totiž obsahuje mnoho antioxidantů, včetně hořčíku a navíc snižuje krevní tlak a tak domáhá k dobrému krevnímu oběhu. Pár kostiček čokolády denně vám pomůže na depresi, PMS anebo zmírní vaši únavu. Ale pozor, čokoláda musí obsahovat alespoň 70% kakaa!

Káva

Nyní si můžete dopřávat kávu bez výčitek! Vědci totiž prokázali, že znatelně snižuje negativní emoce a její aroma vyvolává pocity štěstí. Ale všeho s mírou – mnoho kávy lidem spíše škodí!

Losos

Lososa byste si neměli dávat pouze v restauraci. Tato ryba má extrémně vysoký obsah Omega 3, který je důležitý pro boji s výkyvy nálad a depresí. Omega tři také zvyšuje koncentraci, která je pro nás tak důležitá. V kombinaci se zeleninovou přílohou je losos přímo dokonalou večeří!

Vajíčka

Míchané, natvrdo nebo naměkko – vajíčka jsou dobrá a zdravá snad na každý způsob! Jsou to fantastické zdroje proteinu a napomáhají k obnově a udržení našeho svalstva a také zabraňují depresi. Navíc obsahují vitamín D, který je důležitý pro zachování naší imunity. Tak co, už víte, na jaký způsob si je naservírujete dnes?

Lesní ovoce

Maliny, jahody, ostružiny – to všechno jsou zdroje anthokyanů chránících naše tělo od zánětu. Jejich pravidelné přijímání také udržuje naši pokožku a naši mysl mladou – proto bychom je měli řadit do našeho jídelníčku. Výborně chutnají třeba s jogurtem.

Ořechy

Ořechy jsou dokonalé snad ve všech směrech. Díky ořechům může být náš spánek kvalitnější, vlasy zdravější a naše nálada optimističtější. Můžete si vybrat ze spousty druhů, takže se snad nemůže stát, že by vám ani jeden z ořechů nezachutnal.

Avokádo

Chcete se zbavit únavy a chmurných myšlenek? Pomůže vám avokádo! Této superpotraviny bychom se neměli bát ani v kombinaci se slanými jídly – chutná úžasně třeba se salsou a navíc úžasně zasytí.

Banány

Banány vám dokonale nastartují den a metabolismus. Najdeme je prakticky všude a stejně tak všude se dočteme o jejich účincích na naše zdraví a o jejich vysokém obsahu draslíku. Ten je důležitý při bojích s depresí a dokáže ji při dlouhodobé konzumaci také stabilizovat.

Těstoviny

A konečně očekávané řádky o našich milovaných těstovinách. Proč že jsou vlastně tak dobré pro naši náladu? Odpověď zní: Sacharidy. Těstoviny jsou skvělým zdrojem sacharidů, které nás dokáží zaplnit a při jejich jedení se uvolňují hormony štěstí – endorfiny. I to je možná důvodem toho, proč těstoviny tak zbožňujeme

 

 


Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Štítky

Podobné články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button