Spolupráce

Tři korejská SUV mají co nabídnout

Na našem trhu dnes najdete tři rodinná SUV a každé z nich je něčím zajímavé. Kia, Hyundai i SsangYong jdou na věc poněkud jinak než evropská i japonská konkurence. Pro zákazníka tak znamenají alternativu, kterou by při výběru nového auta rozhodně neměl bezmyšlenkovitě zavrhnout.

Kia Sportage

Historie středně velkého korejského SUV se začala psát hluboko v devadesátých letech minulého století. Od té doby prošla Kia Sportage dlouhou evolucí, jejímž výsledkem je její současná 5. generace. Ta má za úkol šokovat a nutno říct, že se jí to daří. Těžko dnes budete hledat vůz s tak futuristickým vzhledem. Nejde však o žádnou prvoplánovitost. Všechno spolu krásně ladí a celkový dojem zanechává velmi harmonický. Tím se liší například od předchozí generace Hondy Civic, která hrála na stejnou notu. Na druhou stranu, pro každého tento design určitě stravitelný nebude.

Komu nevadí, ten může být nadšen z jízdních vlastností, komfortu i praktičnosti. Kia Sportage v posledních třech vydáních vždy patřila k tomu lepšímu, co trh nabízel. A každou další generací se blíží absolutní špičce. Kvalita materiálů, odhlučnění, schopný a pohodlný podvozek, solidní kufr a na palubě místo i pro pětičlennou rodinu. Tady Kia boduje.

A boduje i cenou. Ta sice už dávno nezačíná pod půl milionem korun, ale základní Sportage se skvělým zážehovým přeplňovaným čtyřválcem, pohonem předních kol a manuální převodovkou vyjde na dnes slušných 660 tisíc korun. V ceně máte i solidní výbavu. Nepřiplácí se za základní LED světlomety, za sedmnáctipalcové disky, za tempomat ani za kožený volant. Vyšší výbavy jsou ale samozřejmě mnohem štědřejší. 

Kromě základní motorizace je navíc Sportage k dispozici i s dieslem o stejném objemu 1,6 litru. Obě jednotky lze mít i jako mild-hybridy, tu zážehovou také jako full hybrid a plug-in hybrid. Možná volba pohonu všech kol a příplatek za automatickou převodovku jsou v nabídce jistotou.

Hyundai Tucson

Hyundai Tucson je takovým starším bráškou Kii Sportage. Technicky k sobě mají velmi blízko. Sdílí stejnou techniku a odlišuje je v zásadě jen práce designérů a odladění jednotlivých komponentů, například podvozku. Nutno říct, že při jízdě rozdíl poznáte. V případě dvou sesterských korejských značek je Kia tou, která cílí na sportovnost. Hyundai naopak chce být komfortnější a někdy snad i praktičtější alternativou. Je to znát zejména právě na naladění podvozku.

Design je pak věcí vkusu. V interiéru jsou oba vozy plné moderních prvků i tvarů. Nutno však říct, že na Hyundai poznáte jeho asijský původ, to Kia je uvnitř přísně evropská. Zvenku je to jiná písnička. Tady i Hyundai Tucson hraje na avantgardní a futuristickou notu, i když zase trochu po svém. Jestli vám vnější vzhled sedne víc než u Kii, těžko říct. Hlavním lákadlem Tucsonu je však cena. Ta startuje o dobrých sto tisíc níže než u Sportage. Na výbavě je to samozřejmě znát, ovšem pro někoho může jít o nepřekonatelný trumf.

SsangYong Korando

Třetí do party korejských SUV má těžce vyslovitelné ale povědomé jméno. SsangYong to u nás zkouší opakovaně a se střídavými úspěchy. Model nazvaný Korando tu prodával již v devadesátých letech. Tehdy šlo o menší offroad.

Dnešní Korando je jasný konkurent pro obě výše zmíněná auta nebo třeba pro Škodu Karoq. Útočí pak hlavně cenou. Solidní auto, na kterém je šetření znát jen na málo místech, začíná na částce pod 540 tisíci korunami. V ceníku najdete jedinou motorizaci – přeplňovanou zážehovou patnáctistovku. Za automatickou převodovku se připlácí 43 tisíc, za pohon všech kol 49 tisíc. Už v základní akční verzi Style+ přitom dostanete automatickou dvouzónovou klimatizaci, vyhřívání sedadel a volantu nebo osmnáctipalcová kola z lehkých slitin. Tomu se bude těžko konkurovat.

Na druhou stranu je třeba uznat, že interiér Koranda nedosahuje kvalit toho ve Sportage a Tucsonu. Chybí mu moderní šmrnc a zaostává i v kvalitě materiálů, byť nijak dramaticky. Nejvíce je to znát na čalounění sedadel, která jsou potažena opravdu zvláštní látkou. Ssangyong také není tak úsporný jako jeho dva krajani. Obávat se nespolehlivosti ale určitě nemusíte. I tenhle Korejec má nadstandardní záruku – konkrétně 5 let nebo 100 000 km. I tohle SUV má tak co nabídnout.

Zdroj obrázku: Shutterstock

Podobné články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button